Vyhledávání

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Anketa

Která současná politická strana by od vás dostal hlas u voleb?

Celkem hlasů:
5156
Hlasování začalo:
21. 7. 2020
Hlasování končí:
neomezeno

Hlasujte kliknutím na jednu z možností

Váš nejoblíbenější politik od Sametové revoluce?

Kdo, nebo co nás v současnosti nejvíc ohrožuje?

Co si myslíte o současné vlně imigrace?

Návštěvnost

Počasí dnes:

29. 3. 2024

obl

Bude polojasno až oblačno. Denní teploty 16 až 20°C. Noční teploty 9 až 5°C.

Přehrát/ZastavitDalší

Svátek

Dnes je 29.3.2024

Svátek má Taťána

Státní svátky a významné dny na dnešek:

• Velký pátek

Zítra má svátek Arnošt

Státní svátky a významné dny na zítřek:

• Bílá sobota

25 26 27 28 29 30 31

Navigace

Obsah

2007 Berounka se Selekema.

img_0272.jpgJednoho hezkého podzimního rána jsme se domluvili s panem hrabětem Selekem, že si zajedeme zachytat na Berounku na místo, o němž víme,že jsou tam parmy a že se pokusíme některou z nich obelstít a ukecat ji k pózování před objektivem foťáku, který skvěle obsluhovala jeho Míša, která mimoto umí úžasnou kachnu a karlovarský knedlíky….slint…
Ráno jsme se nevzájem nějak pobudili, protože jsem bivakoval v u nich v  ložnici po tom, co jsme večer pomlsávali skvělou meruňkovici a rokovali o  nadcházející rybářský a hlavně závodní sezóně.
Po snídani jsme natahali Selekeho krámy do auta a vyrazili směr Berounka.
Místo úmyslně neuvádím a omlouvám se za to, ale po shlédnutí videa o  masařích v Ústí se myslím nikdo nediví (viz: http://www.chytej.cz/rybarska_videa.php?video=00125 ).
Když jsme dorazili na místo odtahali jsme vercajk na flek, který jsme rozhodli, jako cílový a připravili se na rybačku.
Měli jsme červy v mixu a nějakou tu vegetariánskou stravu pro šupinatce, ale po chvíli připlaval parlamentář ve formě podoustve s bílou vlajkou a ten povídal, že si kytky můžeme nabouchat do uší a že chtějí všichni shodně dneska jen maso.
Inu to se nedá nic dělat, proti gustu žádnej dyšputát a náš zákazník náš pán a kdo chce kam…..
Domluvili jsme se ne soukromém závodě s následujícím bodováním.
Parma, kapr-10bodů
Cejn nad 40cm- 5bodů
Ostatní- 1 bod

Protože to mám domů dost daleko, určili jsme si zhruba tříhodinový závod.
Sektorový rozhodčí, jury, zdravotník, občerstvení, press, trenér, hlavní pořadatel, generální sponzor, traťový komisař a další funkce………- Míša Seleke.

Mírně jsme zakrmili a začali chytat.img_0250.jpg
Nejvíc šly jednoznačně podoustve a to takový, že některým nechybělo moc k  40 cm. Nádhera, protože podoustev je na svou poměrně subtilní postavu taky obrovským bojovníkem, takže každý zdolávání se rovnalo zážitku.
Skóre nám postupně a celkem vyrovnaně naskakovalo a celou první hodinu jsme tahali vyrovnaně bílou rybu.
Pak jsem zaznamenal hodně wostrou hokejku (záběr,při němž se prut naráz ohne k vodě ) a tak jsem bez sekání zvedl prut a začal zdolávat.
Při takovém záběru se ryba většinou píchne sama a v úleku vyrazí, čímž se zasekne, takže další sekání je zbytečné a spíš riskantní.
Byla to velká ryba a já v předstihu hlásil, že to bude parma, na což pan hrabě Seleke reagoval mírně pokleslou čelistí a temným zahuhláním jakési vulgarity, jejíž tvar uvádět nebudu, neb mne maminka slušně vychovala…
Přetahoval jsem se s rybyznou dobrých 5-7 minut a nezískal jsem ani metr vlasce. Únava se nedostavovala (rozhodně ne tada na straně ryby) a tak jsem si řekl, že 0,18 Maximus vydrží ještě o něco víc,než jsem tomuto velice slušnému vlasci zatím naložil.
Přitlačil jsem tedy na páce tahu prutu a bylo to.
Vlasec sice vydržel, ale háček o velikosti 10 se vyříznul, takže jsem mohl být rád, že jsem se nezastřelil krmítkem, jelikož jsem rybu vodil jen pár metrů od břehu, kam jsem nahazoval.

Nastrojil jsem za tím účelem oba pruty Sema Amnesia 3,90 což jsou velice luxusní pruty s úžasně tuhou páteří a super pravidelnou špičkovou akcí.
Tyhle pruty se velice povedly a hodně rychle rychle se staly mezi rybáři a i závodníky hitem Number One.
Ale takovým, který se neoposlouchá a naopak na oblíbenosti stále získává.
Je to v kvalitě.
Jeho kvalita vysoko převyšuje cenu, za kterou se prodává.
Mám prutů poměrně dost a tyhle jsou rozhodně nejlepší.
K mání jsou na http://www.fishop.cz
No a taková Amnesia se svou akcí by mě krmítkem rozhodně přizabila, takže jsem ocenil hloubku Berounky v místě, kde jsme chytali.
Nejvíc mě ale štvalo, že jsem rybu ani neviděl, takže se nikdy nedozvím, co byla zač.
Zato pan hrabě se najednou zase tvářil velice spokojeně…10 bodů se nekonalo.
Při dalším náhozu se ale situace opakovala včetně hokejky a jen díky důmyslnosti p.Fencla (výrobce zapichovacích držáků na pruty-bezkonkurenčních).
Mimochodem- tohle se může klidně tvářit, jako reklama, ale například p.Fencla osobně vůbec neznám a on vůbec netuší, že tu jeho zboží chválím.
Dělám to z absolutně altruistických pohnutek.
Jednak je to velice dobrá rada pro každého feedraře-pořídit si tyto pícháky, protože já sám jsem si kdysi jeden půjčil na chvíli a pak už jsem nedal pokoj, dokud jsem je nesehnal.
Prut se v nich dá skvěle polohovat a téměř až postavit. Při jakkoli prudkém záběru a tahu ryba nemá šanci prut z držáku vytáhnout a pokud je píchák dobře zaražen do země, pak buď musí prasknout vlasec, nebo prut a následně vlasec, nebo ryba prostě musí počkat na milosrdného rybáře, který ji vytáhne a pustí(pokud se jí nepodaří vyříznout).
A aby byla informace kompletní, koupíte je zde- http://www.fenclvladimir.cz/
Jmenuje se to páková vidlice a na chytání používám a doporučuju ty delší za 85 kč.
Na závodech používám i ty kratší k rozestavění rezervních prutů, takže jich vozím celkem tak sedm.
Skutečně Vám zde doporučuji věci, které mám vyzkoušené a vyhovují i  spoustě kolegů. Nehledejte za tím jakoukoli formu zištnosti.

Takže zpátky k dalšímu záběru.
Byl stejně rasantní, jako ten předešlý, ale už mne tolik nepřekvapil.
Taky jsem si dal víc na čas a rybu úspěšně udolal, ale je fakt, že byla rozhodně menší a ne tolik silná, než ta předešlá.
Byla to krásná parma dlouhá 55 cm a vlastně je v r. 2007 první (a nakonec i poslední), takže mi udělala velkou radost.img_0253.jpg
Navíc jí to slušelo i když měla jakýsi defekt na páteři, který jí ale zřejmě nijak výrazně nelimituje(viz foto).img_0257.jpg
Tentokrát jsem už body přičetl a pan hrabě se definitivně zasmušil.
Počasí bylo celkem fajn a tak jsme pokračovali v lovu.
Na váhu by mne možná soupeř i dotahoval, protože některé jeho podoustve byly obrovské, ale já pak našel zajímavé místo, kde asi byla díra, nebo nějaká jiná nerovnost a tahal jsem jednu rybu za druhou.
Pak jsem po jednom ne moc rasantním záběru zaznamenat silný tah po záseku, takže jsem zdolával poměrně pozorně a opatrně, ale o kapra, který měl dost přes 60cm jsem bohužel opět přišel.img_0263.jpg
Ale na stejném místě jsem za chvíli zaseknul dalšího a toho už jsem úspěšně dovedl až do podběrákového oka.
Krásnou parmu zdolal i Petr(soudruh hrabě) a nemohl se jí nabažit, takže to chvílemi zavánělo parmofýlií….img_0270.jpgale nakonec ji také vrátil tam kde je jí nejlíp, protože na jeho nemravný návrhy reagovala zarputilým mlčením.
Nicméně focení neunikla a vágnerovskému polibku rovněž ne.
Já jsem pak mezi ploticemi a podoustvemi zdolal ještě jednoho krásného kapříka úžasných barev.img_0267.jpg

Pomalu se blížil konec a když jsem po jeho odeznění vyžadoval pohár, tak jsem se ho bohužel nedočkal, přestože Míša s plnou váhou všech svých funkcí vyhlásila mé vítězství.
No- neva.
Bylo to krásný odpoledne a okolí Berounky je skoro všude krásný, takže je pořád nač koukat i když člověk chce chvíli opřít oko o něco jiného, než je špička feederovýho prutu.img_0276.jpg
Těším se na reprízu a gratuluji hraběti k výstavní parmě.

Feederův Zdar.

Petr Hahn

Ahoj-vítej na mých webových stránkách.

Krátce se představím a víc si o mně přečteš na webu v životopisu.

Jmenuju se Petr (to je údajně skála) Hahn (to je určitě německy kohout), ale vlastně všichni, kdo mne znají mi říkají – Azbest. To je přezdívka, kterou jsem dostal někdy kolem r. 1985 na vandru.

Z rubrik na webu vyplývá, že mne baví muzika, příroda, cestování, rybařina (hlavně momentálně feederové závody od r.2004), vodáctví, poezie, psaní, a některé další věci, na které se možná časem i zde dostane.

Mám osobní problém při kontaktu s blbostí, hajzlovstvím, levičáctvím (i když s politikou tak nějak komplet), nespolehlivostí, lhaním, ……bohužel se s tím vším dnes a denně setkávám a občas mi nedá to nekomentovat, nebo si z toho aspoň dělat srandu.

Některé texty, které uznám za zajímavé, vtipné, nebo jinak přínosné otiskuju i od jiných autorů-někdy i z anonymních přeposílek.

Jsem tvor společenský, ale nějak nemám kliku, takže žiju sám.

Stránky už běžely víc než rok na jiném redakčním systému, ale tyhle mi vyhovují více a taky se mi víc líbí.

Přeju příjemný pobyt, a pokud Tě něco zaujme, máš možnost se zeptat, nebo komentovat v pokecu.