Vážený pane Hahne,
obdrželi jsme Vaši připomínku ze dne 04.06.2012 a urgenci ze dne 22.06.2012 zaslané do Infoschránky Československé obchodní banky, a. s. (dále ČSOB), týkající se reklamy s Jakubem Vágnerem.
Po obdržení stanoviska odborného útvaru banky Vám zasíláme následující vyjádření.
Dovolte nám objasnit, proč jsme jako tvář reklamní kampaně na ČSOB Hypotéku s bonusem využili právě Jakub Vágnera. Bohatství podle nás spočívá v kvalitě života, v tom, čemu se věnujeme, co nás baví, čím žijeme. Právě proto se naše banka v komunikačních kampaních zaměřuje na autentické lidské výpovědi zajímavých lidí. Lidí, kteří ve svých oborech, ať již v práci nebo koníčku, dosáhli pozoruhodných výsledků, které by mohly veřejnost zajímat. Za takového člověka považujeme i Jakuba Vágnera.
Mrzí nás, že vnímáte naši reklamu jako klamavou a má na Vás negativní dopad. V ČSOB však v serióznost a důvěryhodnost Jakuba Vágnera věříme. Hanlivé články v médiích nepovažujeme za důvěryhodný zdroj informací.
Pevně věříme, že ČSOB i přes Váš osobní postoj k osobě pana Vágnera zachováte přízeň a pracovníci Vaší domovské pobočky Vám budou moci nadále poskytovat kvalitní služby.
S pozdravem
Marie Hazdrová
oddělení péče o soukromou a firemní klientelu
Kontakt:
tel.: 800 300 300
Dobrý den.
Jsem poměrně dlouholetým klientem Vaší banky jako soukromá osoba i jako podnikatel-od r. 1996, ale v poslední době mne jednání s Vaší bankou soustavně uráží a velice vážně uvažuji o odchodu k bance jiné.
Sice jsem celkem spokojen s Vašimi službami i s přístupen pracovníků na sokolovské pobočce, kam nosím peníze, ale deprimuje mne jiná věc.
Vaše instituce stojí a padá na důvěře svých zákazníků a moje důvěra klesá den ode dne nezadržitelně dolů s frekvencí reklam s Jakubem Vágnerem, protože vím, že způsob, jakým se prezentuje je nedůvěryhodný(neboli-nemám důvod mu věřit)-jsou k tomu důkazy, které u Vás patrně nikdo nezná, nebo znát nechce.
Pokud jste si zvolili tohoto člověka za tvář vaší mediální kampaně, pak jste šlápli někam, kam já bych šlápnout nechtěl.
Je veřejným tajemstvím, že JV omamuje laickou veřejnost svými „rekordy a výkony“, protože laici netuší, jak to všechno je, ale odborná veřejnost ví své.
Pokud někdo vystavěl svůj mediální obraz na mystifikacích a je vydáván za vzor čistoty, schopnosti, spolehlivosti, atd., měl by patrně říkat pravdu.
Možná je pro Vás podstatnější marketingová výtěžnost, která může být v tomto okamžiku v pořádku, ale vaše instituce asi chce být věrohodná i za 5…10…20…let a obávám se, že poskvrněna jménem mystifikátora dlouho získávat body nebude.
Jen pro ilustraci uvádím dva články, které jsou sice z bulváru, ale mám ověřeno, že jsou skutečně pravdivé a znám mnoho dalších.
Píšu Vám, jako nespokojený zákazník, protože mne uráží reklama jak v TV, tak v bance na zdech a propagačních materiálech.
Taková PR má (a zdaleka nejen na mne) zcela opačný účinek, nežli jste zřejmě zamýšleli.
Jakubovi Vágnerovi již dlouhá léta nevěřím a tento pocit se takto přenáší i na Vás.
Věřte, že nemluvím jen za sebe, ale chápu, že pro Vás jeden mail nemá velkou váhu.
Nicméně-nežli u Vás zruším účty, přišlo mi býti fér, Vás obeznámit s důvody tohoto mého počinu.
Pana Vágnera osobně neznám a nejde vůbec o osobní věc.
Taky mne nemůže nikdo podezírat ze závisti, či nepřejícnosti, protože já na rybách v Amazonii byl také, ale na rovinu:
Nebaví mne nosit někam peníze a muset se pokaždé dívat na obličej někoho, o kom mám ten názor, že dělá z lidí dlouhodobě a úmyslně pitomce, byť se vydává za altruistu, ochránce přírody a vzor pro děti.
Já osobně takovou reklamu vnímám jako klamavou.
S úctou.
Petr Hahn